Forum Logo  

Geri Git   ForumKalbi.Com > Dini Bölüm > İslâm ve İnsan > Tasavvuf

Tasavvuf Allahü teâlâyı, görür gibi ibadet etmek..


Tasavvufa Ayrı Bir Din midir?

Allahü teâlâyı, görür gibi ibadet etmek..


Kullanıcı Etiket Listesi

Like Tree1Beğeniler
  • 1 Post By Sürmenaj

  
 
LinkBack Seçenekler Görüntüleme stilleri
Alt 09 Nisan 2024, 00:54   #1
Çevrimiçi
 
Sürmenaj kullanıcısının Avatarı
 
Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
Varsayılan Tasavvufa Ayrı Bir Din midir?


Tasavvufa ayrı bir din gibi bakanlar var. Bu konudaki fikriniz nedir? Prof. Dr. Hasan Kamil Yılmaz cevaplıyor...
Daha önceki sorularda saydığımız delîller, tasavvufun İslâmî bir ilim olduğunu göstermek için kâfîdir sanırım. Tasavvufun ayrı bir din olduğu görüşünü savunanlar, ya gerçek tasavvuf çevrelerinin de kabûl etmediği birtakım istismârcı ve sapıkların durumuna bakıp bir genelleme yaparak yanılıyorlar, ya gerçek tasavvufu yeteri kadar bilmiyorlar, ya da hasmâne bir tavır içindedirler.

Birinci grupta bulunanlar, bugün tasavvufu bir istismâr aracı olarak kullanıp birtakım maddî ve dünyevî çıkarlar sağlamak isteyenlere bakıp tasavvuf hakkında genel bir hüküm vermektedirler. Aslında gerçek sûfîler, böylelerini tasavvuf ehli olarak bile görmemektedir. İkinci grupta yer alan ve müteşerrî tasavvufun temel esâslarını bilmeyen kişilere, müteşerrî mutasavvıfların eserlerini ve hayâtlarını okuyup incelemelerini tavsiye ederiz. Kuşeyrî’yi, Gazzâlî’yi, İmâm-ı Rabbânî’yi ve diğerlerini okusunlar. Üçüncü grupta bulunanları ise biraz insâfa dâvet ederiz.

Sûfîlerin yeni bir din ihdâsı ile ortaya çıkan kimselere karşı yaptıkları mücâdele, tasavvufu bir din gibi görme iddiâsının doğru olmadığını göstermek için yeterli bir delîldir. Nitekim İmâm-ı Rabbânî döneminde yaşayan devrin sultanı Ekberşâh, İslâm, Hıristiyanlık ve Hinduizm’den karma bir din ihdâs etmeye kalkışmıştı. Bu zâtla amansız bir mücâdele sürdürüp ona engel olan İmâm-ı Rabbânî hazretleridir. Kendisine “ikinci bin yılının yenileyicisi” anlamına müceddid-i elf-i sânî denilmesinin sebebi bu mücâdele ve hizmetidir. Her biri Allah ve peygamber âşıkı, İslâm hâdimi olan sûfîlerin temsîl ettiği tasavvufun bir başka din gibi takdîm edilmesinin ilmîlik ve insâf ölçüleri ile bağdaşır yanı yoktur.

Kaynak: Prof. Dr. Hasan Kamil Yılmaz, 300 Soruda Tasavvufi Hayat, Erkam Yayınları

İslam ve İhsan


Tasavvufa ayrı bir din gibi bakanlar var. Bu konudaki fikriniz nedir? Prof. Dr. Hasan Kamil Yılmaz cevaplıyor...
Daha önceki sorularda saydığımız delîller, tasavvufun İslâmî bir ilim olduğunu göstermek için kâfîdir sanırım. Tasavvufun ayrı bir din olduğu görüşünü savunanlar, ya gerçek tasavvuf çevrelerinin de kabûl etmediği birtakım istismârcı ve sapıkların durumuna bakıp bir genelleme yaparak yanılıyorlar, ya gerçek tasavvufu yeteri kadar bilmiyorlar, ya da hasmâne bir tavır içindedirler.

Birinci grupta bulunanlar, bugün tasavvufu bir istismâr aracı olarak kullanıp birtakım maddî ve dünyevî çıkarlar sağlamak isteyenlere bakıp tasavvuf hakkında genel bir hüküm vermektedirler. Aslında gerçek sûfîler, böylelerini tasavvuf ehli olarak bile görmemektedir. İkinci grupta yer alan ve müteşerrî tasavvufun temel esâslarını bilmeyen kişilere, müteşerrî mutasavvıfların eserlerini ve hayâtlarını okuyup incelemelerini tavsiye ederiz. Kuşeyrî’yi, Gazzâlî’yi, İmâm-ı Rabbânî’yi ve diğerlerini okusunlar. Üçüncü grupta bulunanları ise biraz insâfa dâvet ederiz.

Sûfîlerin yeni bir din ihdâsı ile ortaya çıkan kimselere karşı yaptıkları mücâdele, tasavvufu bir din gibi görme iddiâsının doğru olmadığını göstermek için yeterli bir delîldir. Nitekim İmâm-ı Rabbânî döneminde yaşayan devrin sultanı Ekberşâh, İslâm, Hıristiyanlık ve Hinduizm’den karma bir din ihdâs etmeye kalkışmıştı. Bu zâtla amansız bir mücâdele sürdürüp ona engel olan İmâm-ı Rabbânî hazretleridir. Kendisine “ikinci bin yılının yenileyicisi” anlamına müceddid-i elf-i sânî denilmesinin sebebi bu mücâdele ve hizmetidir. Her biri Allah ve peygamber âşıkı, İslâm hâdimi olan sûfîlerin temsîl ettiği tasavvufun bir başka din gibi takdîm edilmesinin ilmîlik ve insâf ölçüleri ile bağdaşır yanı yoktur.

Kaynak: Prof. Dr. Hasan Kamil Yılmaz, 300 Soruda Tasavvufi Hayat, Erkam Yayınları

İslam ve İhsan

Asrevya bunu beğendi.
 
  

İçeriği Sosyalleştir

Etiketler
ayrı, bir, din, midir, tasavvufa


Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk)
 
Seçenekler
Görüntüleme stilleri

Gönderme Kuralları
Konu açma yetkiniz yok
Cevap Yazma Yetkiniz Yok
Eklenti ekleme yetkiniz yok
Mesaj düzenleme yetkiniz yok

BB code is Açık
Smileler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı
Trackbacks are Açık
Pingbacks are Açık
Refbacks are Açık



Forum saati; Türkiye'ye göre ayarlanmış olup, şu an saat: 09:34.

Forum Yasal Uyarı
Powered by vBulletin® Version 3.8.11
Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc.

ForumKalbi, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır.

ForumKalbi.Com; 5651 sayılı kanun uyarınca yer sağlayıcı niteliğini haiz bir genel forum sitesidir. Sitemizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresi ve sair kişisel verileri işlenmekte; yetkili merci tarafından müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir içerik paylaşımının olduğunu düşündüğünüz mesaj, konu ya da görseli içeren forum gönderilerini; İLETİŞİM bağlantısındaki formu doldurarak iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir.