|
Ressamlar Türk ve yabancı ressam biyografileri.. |
|
LinkBack | Seçenekler | Görüntüleme stilleri |
09 Mayıs 2024, 15:35 | #1 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Dadaist Ressamlar
Francis Picabia (1879 – 1953) [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Fransız dadaist ressam Francis Picabia 1879’da Paris’te doğdu. 1895-1897 arasında Ecole des Arts Décoratifs’e kaydoldu ve ardından Fernand Cormon, Ferdinand Humbert ve Albert Charles Wallet ile çalıştı. 1902-03 kışında empresyonist tavırda resim yapmaya başladı ve bu eserleri ile Salon d’Atomne ve Salon des Indépendants’daki sergilere katıldı. İlk kişisel sergisini 1905’te Paris’teki Galerie Haussmann’da yapıldı. 1908’den itibaren eserlerinde Fauvism ve Neo-Empresyonizm unsurlarının yanı sıra Kübizm etkileri görülmeye başladı. Bu tarzdaki çalışmaları 1920’li yıllara kadar sürdü. Guillaume Apollinaire ve Marcel Duchamp ile tanışıp arkadaş olan sanatçı 1911 ve 1912’de Puteaux grubuna katıldı. Bu vesileyle New York’u ziyaret etti ve sık sık avant-garde çevreler ile 1913 Armory Show’a katıldı. Alfred Stieglitz aynı yıl “291” galerisinde ona kişisel bir sergi düzenledi. Bu sürecin ardından mekanik ve mechanamorfik çalışmaları başladı ve Duchamp ile birlikte New York’taki Dadaizm hareketini başlattılar. Picabia, 1916 ve 1917’de Barselona’da yaşadı. Sonraki birkaç yıl boyunca, Picabia, Zürih ve Paris’teki dadaistlerle iletişimini sürdürdü ancak 1921’de Dada’yı artık “yeni” olmadığı için kınadı ve figüratif sanata geri döndü. Picabia, 1925’te Mougins’e taşındı. 1930’larda, Gertrude Stein’ın yakın arkadaşı oldu. II. Dünya Savaşı’nın sonunda Paris’e geri döndü. Soyut tarzda resim yapmaya ve şiir yazmaya devam etti. 1949 yılının Mart ayında, Paris’teki Galerie René Drouin’de çalışmalarının retrospektif sergisi düzenlendi. Sanatçı 30 Kasım 1953’te Paris’te öldü. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
Hera | 1929 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Catax | 1929 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Atrata | 1929 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Amerikalı Genç Kız | 1913 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Hüzünlü Figür | 1912 Francis Picabia (1879 – 1953) [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Fransız dadaist ressam Francis Picabia 1879’da Paris’te doğdu. 1895-1897 arasında Ecole des Arts Décoratifs’e kaydoldu ve ardından Fernand Cormon, Ferdinand Humbert ve Albert Charles Wallet ile çalıştı. 1902-03 kışında empresyonist tavırda resim yapmaya başladı ve bu eserleri ile Salon d’Atomne ve Salon des Indépendants’daki sergilere katıldı. İlk kişisel sergisini 1905’te Paris’teki Galerie Haussmann’da yapıldı. 1908’den itibaren eserlerinde Fauvism ve Neo-Empresyonizm unsurlarının yanı sıra Kübizm etkileri görülmeye başladı. Bu tarzdaki çalışmaları 1920’li yıllara kadar sürdü. Guillaume Apollinaire ve Marcel Duchamp ile tanışıp arkadaş olan sanatçı 1911 ve 1912’de Puteaux grubuna katıldı. Bu vesileyle New York’u ziyaret etti ve sık sık avant-garde çevreler ile 1913 Armory Show’a katıldı. Alfred Stieglitz aynı yıl “291” galerisinde ona kişisel bir sergi düzenledi. Bu sürecin ardından mekanik ve mechanamorfik çalışmaları başladı ve Duchamp ile birlikte New York’taki Dadaizm hareketini başlattılar. Picabia, 1916 ve 1917’de Barselona’da yaşadı. Sonraki birkaç yıl boyunca, Picabia, Zürih ve Paris’teki dadaistlerle iletişimini sürdürdü ancak 1921’de Dada’yı artık “yeni” olmadığı için kınadı ve figüratif sanata geri döndü. Picabia, 1925’te Mougins’e taşındı. 1930’larda, Gertrude Stein’ın yakın arkadaşı oldu. II. Dünya Savaşı’nın sonunda Paris’e geri döndü. Soyut tarzda resim yapmaya ve şiir yazmaya devam etti. 1949 yılının Mart ayında, Paris’teki Galerie René Drouin’de çalışmalarının retrospektif sergisi düzenlendi. Sanatçı 30 Kasım 1953’te Paris’te öldü. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
Hera | 1929 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Catax | 1929 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Atrata | 1929 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Amerikalı Genç Kız | 1913 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Hüzünlü Figür | 1912
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
09 Mayıs 2024, 16:09 | #2 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Marcel Duchamp [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Marcel Duchamp (28 Temmuz 1887, Blainville-Crevon - 2 Ekim 1968, Neuilly-sur-Seine), Fransız-Amerikalı sanatçı. Asıl adı Henri-Robert-Marcel Duchamp'dır. Yirminci yüzyılda Avrupa ve Kuzey Amerika'nın en önemli sanatçılarından olmuş, II. Dünya Savaşı sonrası Amerika'da pop sanatı ve kavramsal sanat akımlarının temellerinin atılmasında etkili olmuştur. Duchamp'ın ilk eserleri post-izlenimci üslubunda olmuşsa da daha sonra en etkili Dada sanatçısı olmuştur. Académie Julian okulundan gelip etkisini günümüzün çağdaş sanatçılarına kadar sürdürmüştür. Siyasal görüş olarak bireyci anarşist olarak tanımlanabilir, I. Dünya Savaşı'na karşı çıkıp ABD'ye yerleşmiştir. Max Stirner'in görüşlerinden etkilenmiş, bu fikirleri kendi sanatsal ve bireysel gelişimi için birer dönüş noktası olarak kabul etmiştir. 1. Dünya Savaşı öncesinde birçok sanatçının eserini "retinal" yani sadece göze hitap eder bulmuş ve bunun yerine sanatı "yeniden zihnin hizmetine sunmak gerektiğini" söylemiştir. Doğal olarak Duchamp'ın tabu deviren tarzı, Dada hareketinin ilgisini çekmiştir. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
Nülerle Çevrili Kral ve Kraliçe | 1912 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Bakirelikten Gelinliğe Geçiş | 1912 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Siyah Çoraplı Çıplak | 1910 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dulcinea | 1911 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Sandalyeye Uzanmış Nü | 1912 Marcel Duchamp [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Marcel Duchamp (28 Temmuz 1887, Blainville-Crevon - 2 Ekim 1968, Neuilly-sur-Seine), Fransız-Amerikalı sanatçı. Asıl adı Henri-Robert-Marcel Duchamp'dır. Yirminci yüzyılda Avrupa ve Kuzey Amerika'nın en önemli sanatçılarından olmuş, II. Dünya Savaşı sonrası Amerika'da pop sanatı ve kavramsal sanat akımlarının temellerinin atılmasında etkili olmuştur. Duchamp'ın ilk eserleri post-izlenimci üslubunda olmuşsa da daha sonra en etkili Dada sanatçısı olmuştur. Académie Julian okulundan gelip etkisini günümüzün çağdaş sanatçılarına kadar sürdürmüştür. Siyasal görüş olarak bireyci anarşist olarak tanımlanabilir, I. Dünya Savaşı'na karşı çıkıp ABD'ye yerleşmiştir. Max Stirner'in görüşlerinden etkilenmiş, bu fikirleri kendi sanatsal ve bireysel gelişimi için birer dönüş noktası olarak kabul etmiştir. 1. Dünya Savaşı öncesinde birçok sanatçının eserini "retinal" yani sadece göze hitap eder bulmuş ve bunun yerine sanatı "yeniden zihnin hizmetine sunmak gerektiğini" söylemiştir. Doğal olarak Duchamp'ın tabu deviren tarzı, Dada hareketinin ilgisini çekmiştir. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
Nülerle Çevrili Kral ve Kraliçe | 1912 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Bakirelikten Gelinliğe Geçiş | 1912 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Siyah Çoraplı Çıplak | 1910 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dulcinea | 1911 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Sandalyeye Uzanmış Nü | 1912
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
09 Mayıs 2024, 21:08 | #3 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Hans Richter [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] 1888 Berlin doğumlu Richter, 98 yıllık ömründe bir çok farklı dalda faliyet göstermiş bir sanatçı. Bunların arasında resim, grafik, deneysel film ve prodüksiyon var. Avand-gardist Richter'in sanatı Berlin'de geçirdiği yıllar boyunca Cubism ağırlıklı olarak ilerliyor. Geçirdiği bir yaralanma sonucu askerlikten ayrılıyor ve Zurich'e yerleşerek Dada hareketine katılıyor. Sanatçıların görevinin politik olarak altif olmak, savaşa karşı çıkıp, devrimi desteklemek olduğunu hararetle savunuyor. İlk soyut işini 1917 yılında çıkardıktan sonra 1918^de Eggeling ile tanışıyor ve ikili beraber deneysel soyut film üzerine çalışmalarına başlıyorlar. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
Labyrinth | 1948 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Variation sur le theme des pro contres (no. 89) | 1960 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Ni main ni pied - no. 396 | 1955 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dada Head Variation - no. 507 | 1970 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Pro Contra Variation |1973 Hans Richter [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] 1888 Berlin doğumlu Richter, 98 yıllık ömründe bir çok farklı dalda faliyet göstermiş bir sanatçı. Bunların arasında resim, grafik, deneysel film ve prodüksiyon var. Avand-gardist Richter'in sanatı Berlin'de geçirdiği yıllar boyunca Cubism ağırlıklı olarak ilerliyor. Geçirdiği bir yaralanma sonucu askerlikten ayrılıyor ve Zurich'e yerleşerek Dada hareketine katılıyor. Sanatçıların görevinin politik olarak altif olmak, savaşa karşı çıkıp, devrimi desteklemek olduğunu hararetle savunuyor. İlk soyut işini 1917 yılında çıkardıktan sonra 1918^de Eggeling ile tanışıyor ve ikili beraber deneysel soyut film üzerine çalışmalarına başlıyorlar. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
Labyrinth | 1948 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Variation sur le theme des pro contres (no. 89) | 1960 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Ni main ni pied - no. 396 | 1955 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dada Head Variation - no. 507 | 1970 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Pro Contra Variation |1973
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
10 Mayıs 2024, 14:35 | #4 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Max Ernst (1891 – 1976) [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Alman Dadaist, Sürrealist Ressam Max Ernst 1891 yılında Almanya, Brühl’de orta sınıf Katolik bir ailenin altı çocuğundan sonuncusu olarak doğdu. Sağır-dilsiz okulunda öğretmen olan amatör ressam babası ona resim sevgisini aşılamıştı. 1909’da Bonn Üniversitesi’ne giren Ernst, sanat ve bilim de dahil olmak üzere sanat tarihi, edebiyat, felsefe, psikoloji ve psikiyatri gibi çok yönlü disiplinlerde çalışmayı seçti. Bir sığınma evini ziyareti sırasında, zihinsel rahatsızlığı olan hastanın sanatı ile büyülendi. Daha sonra, August Macke ile görüşme imkanı bulan Ernst onunla yakın arkadaş oldu ve Macke’in sanat grubu Rheinischen Expressionisten’e katıldı. Takip eden yıllarda, Pablo Picasso ve post-empresyonist Vincent Van Gogh ve Paul Gauguin gibi sanat efsanelerinin resim sergilerini gezme fırsatı buldu ve onların çalışmaları, sanata olan bakışını derinden etkiledi. 1914 yazında çalışmalarını tamamlayan Ernst, Birinci Dünya Savaşı’nın başlangıcında Alman ordusuna alındı ve hem Batı hem de Doğu cephesinde görev yaptı. Ernst, 1918’de terhis edildikten sonra Köln’e geri döndü. 1919’da Münih’e gitti ve Paul Klee’yi ziyaret etti. Onun yanında, Scuola Metafizica sanat hareketini kuran ve sürrealizm üzerinde derin etkisi olan Giorgio de Chirico‘nun resimlerini çalıştı. Aynı yıl, Max Ernst, Dada adlı nihilist sanat hareketine katıldı ve ilk kolajını yaptı. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
The Elephant Celebes | 1921 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Untitled | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dadaville | 1924 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dada-Gauguin | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Switzerland, Birth-Place of Dada | 1920 Max Ernst (1891 – 1976) [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Alman Dadaist, Sürrealist Ressam Max Ernst 1891 yılında Almanya, Brühl’de orta sınıf Katolik bir ailenin altı çocuğundan sonuncusu olarak doğdu. Sağır-dilsiz okulunda öğretmen olan amatör ressam babası ona resim sevgisini aşılamıştı. 1909’da Bonn Üniversitesi’ne giren Ernst, sanat ve bilim de dahil olmak üzere sanat tarihi, edebiyat, felsefe, psikoloji ve psikiyatri gibi çok yönlü disiplinlerde çalışmayı seçti. Bir sığınma evini ziyareti sırasında, zihinsel rahatsızlığı olan hastanın sanatı ile büyülendi. Daha sonra, August Macke ile görüşme imkanı bulan Ernst onunla yakın arkadaş oldu ve Macke’in sanat grubu Rheinischen Expressionisten’e katıldı. Takip eden yıllarda, Pablo Picasso ve post-empresyonist Vincent Van Gogh ve Paul Gauguin gibi sanat efsanelerinin resim sergilerini gezme fırsatı buldu ve onların çalışmaları, sanata olan bakışını derinden etkiledi. 1914 yazında çalışmalarını tamamlayan Ernst, Birinci Dünya Savaşı’nın başlangıcında Alman ordusuna alındı ve hem Batı hem de Doğu cephesinde görev yaptı. Ernst, 1918’de terhis edildikten sonra Köln’e geri döndü. 1919’da Münih’e gitti ve Paul Klee’yi ziyaret etti. Onun yanında, Scuola Metafizica sanat hareketini kuran ve sürrealizm üzerinde derin etkisi olan Giorgio de Chirico‘nun resimlerini çalıştı. Aynı yıl, Max Ernst, Dada adlı nihilist sanat hareketine katıldı ve ilk kolajını yaptı. [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!]
The Elephant Celebes | 1921 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Untitled | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dadaville | 1924 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dada-Gauguin | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Switzerland, Birth-Place of Dada | 1920
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
15 Mayıs 2024, 14:50 | #5 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Jean Arp (1886 – 1966) [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Fransız Dadaist, Sürrealist Ressam Jean Arp 1886’da Elsass’da doğdu. Almanya’da doğan ama kısa sürede Fransızcayı öğrenen sanatçı gençlik yıllarında Alman ve Fransız romantik şiiri ile ilgilendi. 1904’ten 1908’e kadar Weimar Sanat Okulu ve Paris’te Julien Akademisinde okudu. 1911’de Matisse ve Picasso’nun tablolarının da yer aldığı bir sergiye katıldı. Modern Birliğinin kurucusu oldu ve Wassily Kandinsky ile tanıştı. İlk soyut çalışmalarını 1915’te Zürih’te sergiledi ve aynı yıl Sophie Taeuber ile evlendi. Hugo Ball, Emmy Hennings ve Marcel Janco ile tanışmasının ardından, birlikte 1916’da Zürih’te Dadaizm ekolünü kurdular. 1917’de heykelciliğe yöneldi. 1925’te Meudon’a yerleştikten sonra, kesilip üst üste konmuş çok renkli ye da tek renkli ağaç ya da karton panolardan oluşan ilk “kabartmalar”ını yaptı. 1930 yılında alçı ve mermerden heykeller yapmaya başlayan sanatçı fransızca yazdığı ilk şiir kitaplarını da yayımladı. Aynı yıl yakın arkadaşı Theo van Doesburg ile Art Concret (Somut Sanat) adlı bir dergi çıkarmaya başladı. O dönemde non-figüratif resim yapan bazı sanatçılar, yapıtlarının soyut termi ile nitelendirilmesine karşı çıkmaktaydılar. Özellikle Arp, heykellerinde soyut hiç bir yan bulunmadığını, bu çalışmaların gerçeğin bir kopyası değil, gerçeğin bir parçası olduğunu ileri sürüyordu. 1940’larda Jean Arp’ın çalışmaları Naziler tarafından dejenere sanat olarak suçlandı. Eşi le Fransa’nın işgal edilmemiş olan Grasse bölgesine göç eden sanatçı burada monografisi üzerinde çalıştı. 1966’da Basel’de öldü. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] According to the Laws of Chance | 1933 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Man, mustache, navel *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Before my Birth | 1914 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Christ on the Cross II *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Hasard Jean Arp (1886 – 1966) [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Fransız Dadaist, Sürrealist Ressam Jean Arp 1886’da Elsass’da doğdu. Almanya’da doğan ama kısa sürede Fransızcayı öğrenen sanatçı gençlik yıllarında Alman ve Fransız romantik şiiri ile ilgilendi. 1904’ten 1908’e kadar Weimar Sanat Okulu ve Paris’te Julien Akademisinde okudu. 1911’de Matisse ve Picasso’nun tablolarının da yer aldığı bir sergiye katıldı. Modern Birliğinin kurucusu oldu ve Wassily Kandinsky ile tanıştı. İlk soyut çalışmalarını 1915’te Zürih’te sergiledi ve aynı yıl Sophie Taeuber ile evlendi. Hugo Ball, Emmy Hennings ve Marcel Janco ile tanışmasının ardından, birlikte 1916’da Zürih’te Dadaizm ekolünü kurdular. 1917’de heykelciliğe yöneldi. 1925’te Meudon’a yerleştikten sonra, kesilip üst üste konmuş çok renkli ye da tek renkli ağaç ya da karton panolardan oluşan ilk “kabartmalar”ını yaptı. 1930 yılında alçı ve mermerden heykeller yapmaya başlayan sanatçı fransızca yazdığı ilk şiir kitaplarını da yayımladı. Aynı yıl yakın arkadaşı Theo van Doesburg ile Art Concret (Somut Sanat) adlı bir dergi çıkarmaya başladı. O dönemde non-figüratif resim yapan bazı sanatçılar, yapıtlarının soyut termi ile nitelendirilmesine karşı çıkmaktaydılar. Özellikle Arp, heykellerinde soyut hiç bir yan bulunmadığını, bu çalışmaların gerçeğin bir kopyası değil, gerçeğin bir parçası olduğunu ileri sürüyordu. 1940’larda Jean Arp’ın çalışmaları Naziler tarafından dejenere sanat olarak suçlandı. Eşi le Fransa’nın işgal edilmemiş olan Grasse bölgesine göç eden sanatçı burada monografisi üzerinde çalıştı. 1966’da Basel’de öldü. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] According to the Laws of Chance | 1933 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Man, mustache, navel *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Before my Birth | 1914 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Christ on the Cross II *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Hasard
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
16 Mayıs 2024, 12:54 | #6 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Suzanne Duchamp [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Suzanne Duchamp-Crotti, (Doğum: 20 Ekim 1889, Blainville-Crevon, Fransa - Ölüm tarihi ve yeri: 11 Eylül 1963, Paris, Fransa) Fransız Dadaist ressam, kolajcı, heykeltıraş ve ressamdı. Çalışmaları Paris Dada ve modernizmin gelişimi için önemliydi ve çizimleri ve kolajları büyüleyici cinsiyet dinamiklerini keşfediyor. Suzanne Duchamp, Marcel Duchamp’ın kız kardeşidir. Eserlerinde sembolik anlamları kullanmayı tercih etmiştir. Eserlerinde zengin zümreyi temsil eden zümrüt, gümüş gibi nesneleri betimler ve bunları tipografi ile destekler. Dada tarihi boyunca marjinal bir çizgide varlığını sürdüren Suzanne Duchamp’ın eserlerinde, estetik ve tarihsel semboller önemli bir yere sahiptir. Mekanik objeler gibi algılanan sembolleri vurgulayan objeler, aslında gündelik hayat ya da bireysel yaşam hakkında göstergeler taşır. Ağırlık ve çarklar erkeği temsil ederken, kadın yarım ay şeklindeki yuvarlaklarla görselleştirir. Bu semboller kadın erkek ilişkilerinden toplumsal rollere, hatta cinselliğe kadar uzanır. Kişisel ve sosyal açıdan feminist bir duruş sergileyen sanatçının bazı eserlerinde kullandığı saat veya üç yaprak gibi objelerle ise hayatına dair ipuçları vermek istediği ve hayal ettiği yaşama duyduğu özlemi dile getirmeye çalıştığı da söylenebilir. İleri dönem eserlerinde figüratif resim anlayışına geri döner. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Broken and Restored Multiplication | 1919 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Ariette d'oubli de la chapelle étourdie | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Radiation of Two Lone Ones at a Distance | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Marcel Duchamp's Unhappy Readymade | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Scottish Espagnole | 1920 Suzanne Duchamp [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Suzanne Duchamp-Crotti, (Doğum: 20 Ekim 1889, Blainville-Crevon, Fransa - Ölüm tarihi ve yeri: 11 Eylül 1963, Paris, Fransa) Fransız Dadaist ressam, kolajcı, heykeltıraş ve ressamdı. Çalışmaları Paris Dada ve modernizmin gelişimi için önemliydi ve çizimleri ve kolajları büyüleyici cinsiyet dinamiklerini keşfediyor. Suzanne Duchamp, Marcel Duchamp’ın kız kardeşidir. Eserlerinde sembolik anlamları kullanmayı tercih etmiştir. Eserlerinde zengin zümreyi temsil eden zümrüt, gümüş gibi nesneleri betimler ve bunları tipografi ile destekler. Dada tarihi boyunca marjinal bir çizgide varlığını sürdüren Suzanne Duchamp’ın eserlerinde, estetik ve tarihsel semboller önemli bir yere sahiptir. Mekanik objeler gibi algılanan sembolleri vurgulayan objeler, aslında gündelik hayat ya da bireysel yaşam hakkında göstergeler taşır. Ağırlık ve çarklar erkeği temsil ederken, kadın yarım ay şeklindeki yuvarlaklarla görselleştirir. Bu semboller kadın erkek ilişkilerinden toplumsal rollere, hatta cinselliğe kadar uzanır. Kişisel ve sosyal açıdan feminist bir duruş sergileyen sanatçının bazı eserlerinde kullandığı saat veya üç yaprak gibi objelerle ise hayatına dair ipuçları vermek istediği ve hayal ettiği yaşama duyduğu özlemi dile getirmeye çalıştığı da söylenebilir. İleri dönem eserlerinde figüratif resim anlayışına geri döner. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Broken and Restored Multiplication | 1919 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Ariette d'oubli de la chapelle étourdie | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Radiation of Two Lone Ones at a Distance | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Marcel Duchamp's Unhappy Readymade | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Scottish Espagnole | 1920
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
17 Mayıs 2024, 13:54 | #7 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Georges Ribemont Dessaignes Fansız Dadaist Ressam Georges Ribemont Dessaignes 1884 yılında Fransa’nın güneyinde Montpellier’de doğdu. Gençliğinde gizlice senfoni ve opera besteler, drama yazardı. Wagner, Debussy, Ravel ve Ranck’a hayrandı. 16 yaşında felsefeyle ilgilenmeye başladı. Fakat kısa zaman sonra bir süreliğine tek ilgi alanı olacak resme yöneldi. Jullian Akademisi’nde okuduktan sonra, Paris’teki Beaux-Arts’a geçti. O sıralarda annesinin nefret ettiği ressam Henri Martin’e hayrandı. Üyesi olduğu Salon d’Automne’da sergi açtı.[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Ribemont-Dessaignes ilk çalışmalarında çoğunlukla gün batımı ve sahilde ay ışığını betimliyordu. Kendine özgü tarz arayışlarında önce Empresyonizmden daha sonra Nabiler grubundan etkilenmeye başladı. Ayrıca bazı resimlerinde Japon ve Çin sanatından da etkilendiği görülür. 1913 yılında 29 yaşındayken birden bire resim yapmayı kesen sanatçı, Deja Jadis’te “resim yapmayı bıraktım” çünkü resim yapmak için hiçbir sebep olmadığı sonucuna vardım. diye yazıyordu. Bu negatif tutumu tam bir Dada karakterini yansıtıyordu. O zamana kadar resmi bir ismi olmayan Dadaizm, Jean Arp, Richard Hülsenbeck, Tristan Tzara, Jacques Magnifico, Marcel Janco ve Emmy Hennings adındaki bir grup genç sanatçının 1916 yılında Zürih’te bir kafede toplanıp “Dada” bildirisini okuduktan sonra resmi olarak “Dadaist” hareket olarak tanımlandı. Dadaist sanatçıların 1919-1924 arasında çıkardıkları “De Litterature” adlı dergide bir süre yazıları yayınlan Ribemont-Dessaignes, 1922 yılında Dadacılık hareketinin etkisini yitirmeye başlamasıyla Sürrealizm’e yöneldi. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Silence | 1915 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Grand musicien | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Untitled (Portrait) *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Untitled *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dieu à bicyclette Georges Ribemont Dessaignes Fansız Dadaist Ressam Georges Ribemont Dessaignes 1884 yılında Fransa’nın güneyinde Montpellier’de doğdu. Gençliğinde gizlice senfoni ve opera besteler, drama yazardı. Wagner, Debussy, Ravel ve Ranck’a hayrandı. 16 yaşında felsefeyle ilgilenmeye başladı. Fakat kısa zaman sonra bir süreliğine tek ilgi alanı olacak resme yöneldi. Jullian Akademisi’nde okuduktan sonra, Paris’teki Beaux-Arts’a geçti. O sıralarda annesinin nefret ettiği ressam Henri Martin’e hayrandı. Üyesi olduğu Salon d’Automne’da sergi açtı.[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Ribemont-Dessaignes ilk çalışmalarında çoğunlukla gün batımı ve sahilde ay ışığını betimliyordu. Kendine özgü tarz arayışlarında önce Empresyonizmden daha sonra Nabiler grubundan etkilenmeye başladı. Ayrıca bazı resimlerinde Japon ve Çin sanatından da etkilendiği görülür. 1913 yılında 29 yaşındayken birden bire resim yapmayı kesen sanatçı, Deja Jadis’te “resim yapmayı bıraktım” çünkü resim yapmak için hiçbir sebep olmadığı sonucuna vardım. diye yazıyordu. Bu negatif tutumu tam bir Dada karakterini yansıtıyordu. O zamana kadar resmi bir ismi olmayan Dadaizm, Jean Arp, Richard Hülsenbeck, Tristan Tzara, Jacques Magnifico, Marcel Janco ve Emmy Hennings adındaki bir grup genç sanatçının 1916 yılında Zürih’te bir kafede toplanıp “Dada” bildirisini okuduktan sonra resmi olarak “Dadaist” hareket olarak tanımlandı. Dadaist sanatçıların 1919-1924 arasında çıkardıkları “De Litterature” adlı dergide bir süre yazıları yayınlan Ribemont-Dessaignes, 1922 yılında Dadacılık hareketinin etkisini yitirmeye başlamasıyla Sürrealizm’e yöneldi. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Silence | 1915 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Grand musicien | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Untitled (Portrait) *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Untitled *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dieu à bicyclette
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
22 Mayıs 2024, 18:25 | #8 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Otto Dix Otto Dix, Alman ressam ve baskı sanatçısıdır. 2 Aralık 1891'de Almanya'nın Untermhaus kentinde doğdu (şu anda Gera'nın bir parçası).[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dix, işçi sınıfı bir ailede büyüdü ve sanata olan ilgisini erken yaşlarda gösterdi. 1910-1914 yılları arasında Dresden Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim aldı. Dix, I. Dünya Savaşı'nda gönüllü olarak Alman ordusuna katıldı ve makineli tüfekçi olarak görev yaptı. Siperlerdeki deneyimleri, sonraki çalışmalarını derinden etkiledi. Savaş Sonrası Çalışmaları: Savaştan sonra, Yeni Nesnellik (Neue Sachlichkeit) hareketiyle ilişkilendirildi. Bu dönemdeki eserleri, toplumun keskin ve eleştirel bir gerçekçiliğini yansıttı. "Savaş" (Der Krieg) 1924-1925 yılları arasında oluşturduğu 50 gravürden oluşan bu seri, savaşın dehşetini grafik bir şekilde tasvir eder. Portreler: Dix, Weimar Almanyası'nın ahlaki çöküşünü ve dekadansını vurgulayan derinlemesine portreleriyle de tanınır. Nazi rejiminin yükselişiyle birlikte Dix'in çalışmaları "yozlaşmış sanat" olarak damgalandı. Dresden Akademisi'ndeki öğretim görevinden alındı ve eserlerinin birçoğu Alman müzelerinden kaldırıldı. Tüm baskılara rağmen Dix, Nazi rejimi altında hayatta kalmak için tarzını uyarlayarak çalışmaya devam etti. II. Dünya Savaşı'ndan sonra, daha ekspresyonist bir tarza döndü ve savaş ve insan acısı temalarını işlemeye devam etti. Otto Dix, insanlık durumunun güçlü bir yorumcusu olarak hatırlanır. Sanatı, 20. yüzyılın en çalkantılı dönemlerinde insan deneyimlerine derin ve sıklıkla rahatsız edici bir bakış sunar. Otto Dix, 25 Temmuz 1969'da Batı Almanya'nın Singen kentinde vefat etti. Eserleri, teknik becerisi ve gerçekliğin sarsılmaz tasviri ile etkileyici olmaya devam ediyor. *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Prager Street | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] The Skat Players | 1920 Otto Dix Otto Dix, Alman ressam ve baskı sanatçısıdır. 2 Aralık 1891'de Almanya'nın Untermhaus kentinde doğdu (şu anda Gera'nın bir parçası).[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dix, işçi sınıfı bir ailede büyüdü ve sanata olan ilgisini erken yaşlarda gösterdi. 1910-1914 yılları arasında Dresden Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim aldı. Dix, I. Dünya Savaşı'nda gönüllü olarak Alman ordusuna katıldı ve makineli tüfekçi olarak görev yaptı. Siperlerdeki deneyimleri, sonraki çalışmalarını derinden etkiledi. Savaş Sonrası Çalışmaları: Savaştan sonra, Yeni Nesnellik (Neue Sachlichkeit) hareketiyle ilişkilendirildi. Bu dönemdeki eserleri, toplumun keskin ve eleştirel bir gerçekçiliğini yansıttı. "Savaş" (Der Krieg) 1924-1925 yılları arasında oluşturduğu 50 gravürden oluşan bu seri, savaşın dehşetini grafik bir şekilde tasvir eder. Portreler: Dix, Weimar Almanyası'nın ahlaki çöküşünü ve dekadansını vurgulayan derinlemesine portreleriyle de tanınır. Nazi rejiminin yükselişiyle birlikte Dix'in çalışmaları "yozlaşmış sanat" olarak damgalandı. Dresden Akademisi'ndeki öğretim görevinden alındı ve eserlerinin birçoğu Alman müzelerinden kaldırıldı. Tüm baskılara rağmen Dix, Nazi rejimi altında hayatta kalmak için tarzını uyarlayarak çalışmaya devam etti. II. Dünya Savaşı'ndan sonra, daha ekspresyonist bir tarza döndü ve savaş ve insan acısı temalarını işlemeye devam etti. Otto Dix, insanlık durumunun güçlü bir yorumcusu olarak hatırlanır. Sanatı, 20. yüzyılın en çalkantılı dönemlerinde insan deneyimlerine derin ve sıklıkla rahatsız edici bir bakış sunar. Otto Dix, 25 Temmuz 1969'da Batı Almanya'nın Singen kentinde vefat etti. Eserleri, teknik becerisi ve gerçekliğin sarsılmaz tasviri ile etkileyici olmaya devam ediyor. *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Prager Street | 1920 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] The Skat Players | 1920
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
27 Mayıs 2024, 15:06 | #9 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Kurt Schwitters [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Kurt Schwitters (1887-1948), Alman Dadaist sanatçı, ressam, heykeltıraş, yazar ve şairdir. Özellikle "Merz" adını verdiği sanat akımıyla tanınır. İşte Kurt Schwitters hakkında bazı detaylar: Kurt Hermann Eduard Karl Julius Schwitters, 20 Haziran 1887'de Almanya'nın Hannover kentinde doğdu. Schwitters, Dresden'deki Kraliyet Sanat Akademisi'nde eğitim aldı. Başlangıçta geleneksel resim teknikleri üzerinde çalıştı.Schwitters, 1918'de kendi sanat akımı olan "Merz"i başlattı. Merz, rastgele bulunan nesnelerden oluşturulan kolaj ve montajları ifade eder. Bu terim, "Kommerz" (ticaret) kelimesinin bir parçasından türetilmiştir. Schwitters, Merz eserlerinde kağıt parçaları, metal, ahşap, tel, çöp ve diğer buluntu nesneleri kullanarak kolajlar oluşturdu. Schwitters, evinin bir bölümünü "Merzbau" adı verilen bir sanat eseri haline getirdi. Bu eser, çeşitli odalardan oluşan üç boyutlu bir yapıydı. Ne yazık ki, bu eser II. Dünya Savaşı sırasında yıkılmıştır. Schwitters, Dada hareketine katıldı, ancak kendi Merz stili ile kendini diğer Dada sanatçılarından ayırdı. "Das Undbild": Schwitters'in 1919'da yaptığı ünlü Merz kolajlarından biridir. "Merz Picture 32A. The Cherry Picture": Bu eser, Schwitters'in en tanınmış Merz kolajlarından biridir ve 1921'de tamamlanmıştır. Nazilerin iktidara gelmesiyle, Schwitters'in sanatı "yozlaşmış sanat" olarak nitelendirildi ve 1937'de Almanya'dan Norveç'e kaçmak zorunda kaldı. İngiltere'ye Göç: Norveç'te birkaç yıl yaşadıktan sonra, II. Dünya Savaşı'nın başlamasıyla İngiltere'ye göç etti. Burada bir mülteci kampında bir süre kaldı. 1948'de İngiltere'de vefat etti. Son yıllarında İngiltere'de çeşitli sanat projeleri üzerinde çalıştı ve burada da Merzbau'nun bir versiyonunu inşa etmeye başladı. Kurt Schwitters, modern sanatın gelişiminde önemli bir figürdür. Merz akımı ve yenilikçi kolaj teknikleri, çağdaş sanata önemli katkılarda bulunmuştur. Sanatında rastgele ve günlük nesneleri kullanarak, estetik ve sanat kavramlarını yeniden tanımlamıştır. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Aphorism *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Heavy Relief | 1945 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Revolving | 1919 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Forms in Space *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] The Spring Door Kurt Schwitters [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Kurt Schwitters (1887-1948), Alman Dadaist sanatçı, ressam, heykeltıraş, yazar ve şairdir. Özellikle "Merz" adını verdiği sanat akımıyla tanınır. İşte Kurt Schwitters hakkında bazı detaylar: Kurt Hermann Eduard Karl Julius Schwitters, 20 Haziran 1887'de Almanya'nın Hannover kentinde doğdu. Schwitters, Dresden'deki Kraliyet Sanat Akademisi'nde eğitim aldı. Başlangıçta geleneksel resim teknikleri üzerinde çalıştı.Schwitters, 1918'de kendi sanat akımı olan "Merz"i başlattı. Merz, rastgele bulunan nesnelerden oluşturulan kolaj ve montajları ifade eder. Bu terim, "Kommerz" (ticaret) kelimesinin bir parçasından türetilmiştir. Schwitters, Merz eserlerinde kağıt parçaları, metal, ahşap, tel, çöp ve diğer buluntu nesneleri kullanarak kolajlar oluşturdu. Schwitters, evinin bir bölümünü "Merzbau" adı verilen bir sanat eseri haline getirdi. Bu eser, çeşitli odalardan oluşan üç boyutlu bir yapıydı. Ne yazık ki, bu eser II. Dünya Savaşı sırasında yıkılmıştır. Schwitters, Dada hareketine katıldı, ancak kendi Merz stili ile kendini diğer Dada sanatçılarından ayırdı. "Das Undbild": Schwitters'in 1919'da yaptığı ünlü Merz kolajlarından biridir. "Merz Picture 32A. The Cherry Picture": Bu eser, Schwitters'in en tanınmış Merz kolajlarından biridir ve 1921'de tamamlanmıştır. Nazilerin iktidara gelmesiyle, Schwitters'in sanatı "yozlaşmış sanat" olarak nitelendirildi ve 1937'de Almanya'dan Norveç'e kaçmak zorunda kaldı. İngiltere'ye Göç: Norveç'te birkaç yıl yaşadıktan sonra, II. Dünya Savaşı'nın başlamasıyla İngiltere'ye göç etti. Burada bir mülteci kampında bir süre kaldı. 1948'de İngiltere'de vefat etti. Son yıllarında İngiltere'de çeşitli sanat projeleri üzerinde çalıştı ve burada da Merzbau'nun bir versiyonunu inşa etmeye başladı. Kurt Schwitters, modern sanatın gelişiminde önemli bir figürdür. Merz akımı ve yenilikçi kolaj teknikleri, çağdaş sanata önemli katkılarda bulunmuştur. Sanatında rastgele ve günlük nesneleri kullanarak, estetik ve sanat kavramlarını yeniden tanımlamıştır. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Aphorism *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Heavy Relief | 1945 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Revolving | 1919 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Forms in Space *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] The Spring Door
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
10 Haziran 2024, 15:48 | #10 |
Shachar avakeshcha Profil ayrıntılarını görüntüleyebilmek için kayıtlı kullanıcı olmanız ve üye hesabınızla oturum açmanız gerekmektedir.
|
Yanıt: Dadaist Ressamlar
Marcel Janco [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Marcel Janco (asıl adı Marcel Hermann Iancu), 24 Mayıs 1895'te Bükreş, Romanya'da doğmuş ve 21 Nisan 1984'te Tel Aviv, İsrail'de ölmüş olan Rumen-İsrailli ressam, mimar ve Dadaist sanatçıdır. Dadaizm hareketinin kurucularından biri olarak tanınır ve sanatıyla 20. yüzyılın avangart akımlarına önemli katkılarda bulunmuştur.. Janco, genç yaşta sanata ilgi duydu ve Bükreş'te Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim gördü. Daha sonra Zürih'teki Federal Teknoloji Enstitüsü'nde (ETH Zürich) mimarlık okudu. 1916'da Zürih'te Hugo Ball, Tristan Tzara ve diğerleriyle birlikte Dada hareketinin kurucularından biri oldu. Zürih'teki Cabaret Voltaire'de düzenlenen etkinliklerde aktif rol aldı. Bu dönemde maskeler ve kolajlar yaparak Dadaist performanslara katkıda bulundu. Janco'nun Dadaist eserleri, soyut ve sürrealist unsurlar taşır. Özellikle maskeleri ve grafik çalışmalarıyla tanınır. Dadaizmin yanı sıra, modern mimarlık alanında da çalışmalar yaptı. Romanya'ya döndükten sonra, mimar olarak birçok projeye imza attı ve sanat camiasında aktif oldu. 1922'de Romanya'ya dönen Janco, mimarlık ve sanat çalışmalarına burada devam etti. Bucharest'te sanat çevrelerinde aktif rol oynadı ve Constructivist hareketin bir parçası oldu. 1941'de II. Dünya Savaşı sırasında Yahudi kökenli olduğu için Romanya'dan ayrılarak İsrail'e göç etti. Burada sanat ve mimarlık çalışmalarını sürdürdü. Ein Hod'da bir sanatçılar köyü kurarak İsrail sanatına önemli katkılarda bulundu. Marcel Janco, yaşamı boyunca Dadaizm ve modern sanat akımlarına önemli katkılarda bulunmuş ve birçok sanatçıya ilham kaynağı olmuştur. Hem sanatçı hem de mimar olarak, yenilikçi yaklaşımları ve yaratıcı eserleriyle tanınır. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Euphoria Dada | 1917 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Trophé *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Crowning of Spring *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Imaginary Animals (Urmuz) *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dada Landscape Marcel Janco [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Marcel Janco (asıl adı Marcel Hermann Iancu), 24 Mayıs 1895'te Bükreş, Romanya'da doğmuş ve 21 Nisan 1984'te Tel Aviv, İsrail'de ölmüş olan Rumen-İsrailli ressam, mimar ve Dadaist sanatçıdır. Dadaizm hareketinin kurucularından biri olarak tanınır ve sanatıyla 20. yüzyılın avangart akımlarına önemli katkılarda bulunmuştur.. Janco, genç yaşta sanata ilgi duydu ve Bükreş'te Güzel Sanatlar Akademisi'nde eğitim gördü. Daha sonra Zürih'teki Federal Teknoloji Enstitüsü'nde (ETH Zürich) mimarlık okudu. 1916'da Zürih'te Hugo Ball, Tristan Tzara ve diğerleriyle birlikte Dada hareketinin kurucularından biri oldu. Zürih'teki Cabaret Voltaire'de düzenlenen etkinliklerde aktif rol aldı. Bu dönemde maskeler ve kolajlar yaparak Dadaist performanslara katkıda bulundu. Janco'nun Dadaist eserleri, soyut ve sürrealist unsurlar taşır. Özellikle maskeleri ve grafik çalışmalarıyla tanınır. Dadaizmin yanı sıra, modern mimarlık alanında da çalışmalar yaptı. Romanya'ya döndükten sonra, mimar olarak birçok projeye imza attı ve sanat camiasında aktif oldu. 1922'de Romanya'ya dönen Janco, mimarlık ve sanat çalışmalarına burada devam etti. Bucharest'te sanat çevrelerinde aktif rol oynadı ve Constructivist hareketin bir parçası oldu. 1941'de II. Dünya Savaşı sırasında Yahudi kökenli olduğu için Romanya'dan ayrılarak İsrail'e göç etti. Burada sanat ve mimarlık çalışmalarını sürdürdü. Ein Hod'da bir sanatçılar köyü kurarak İsrail sanatına önemli katkılarda bulundu. Marcel Janco, yaşamı boyunca Dadaizm ve modern sanat akımlarına önemli katkılarda bulunmuş ve birçok sanatçıya ilham kaynağı olmuştur. Hem sanatçı hem de mimar olarak, yenilikçi yaklaşımları ve yaratıcı eserleriyle tanınır. ***
[Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Euphoria Dada | 1917 *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Trophé *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Crowning of Spring *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Imaginary Animals (Urmuz) *** [Foruma üye olmadığınız sürece forum içeriğindeki bağlantıları görüntüleyemezsiniz. Foruma üye olmak için TIKLAYIN!] Dada Landscape
__________________
Tüm teoriler, klişeler gibi Cehennemin dibine gitsin bütün ufak yüzler Yukarı bakıyorlar, güzeller ve inanıyorlar. Ağlamak istiyorum Fakat hüzün aptalca İnanmak istiyorum Fakat inanç bir mezarlık Biz onu satıra ve bir alaycı kuşa indirgedik Bize şans dile…. C. Bukowski |
İçeriği Sosyalleştir |
Etiketler |
dadaist, ressamlar |
Şu anda bu konuyu görüntüleyen etkin kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 konuk) | |
Seçenekler | |
Görüntüleme stilleri | |
|
|
Forum | Yasal Uyarı |
Powered by vBulletin® Version 3.8.11 Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions Inc. ForumKalbi, lisanslı vBulletin® kullanmaktadır. |
ForumKalbi.Com; 5651 sayılı kanun uyarınca yer sağlayıcı niteliğini haiz bir genel forum sitesidir. Sitemizde yapılan paylaşımlar, moderasyon ekibimizin onayına dahil olmadan direkt yayınlanmaktadır. 5237 sayılı TCK (Türk Ceza Kanunu) ve 5651 Sayılı Kanun'un ilgili maddelerini ihlal eden kişilerin IP adresi ve sair kişisel verileri işlenmekte; yetkili merci tarafından müzekkere (Resmi Üst Yazı), tarafımıza tanzim edildiği takdirde paylaşılacaktır. Hukuka aykırı bir içerik paylaşımının olduğunu düşündüğünüz mesaj, konu ya da görseli içeren forum gönderilerini; İLETİŞİM bağlantısındaki formu doldurarak iletebilirsiniz. 48 saat içerisinde mevcut şikâyetiniz üzerinden tarafınıza ulaşılacak, gerekli işlemler tesis edilecektir. |